REVIEW - 2024.2.4ロシア宇宙主義が照射する私たちの現在。金澤韻評「第14回上海ビエンナーレ」第14回上海ビエンナーレ「Cosmos Cinema」(上海当代芸術博物館、上海、2023)の展示風景より All images courtesy of Power Station of Art展示風景より、リアム・ギリック《A Voyage in Search of Rational Senses》(2023) Courtesy of the artist展示風景より展示風景より、トレヴァー・パグレン《Prototype for a Nonfunctional Satellite (Design 4; Build 4)》《Orbital Reflector (Scale Model)》《Orbital Reflector (Triangle Variation #4) Scale Model》(いずれも2015-18)Courtesy of the artist, Altman Siegel, San Francisco and Pace Gallery展示風景より、エリカ・ヴェリッカ《222.3》(2023) Courtesy of the artist展示風景より、ヨナス・スタール《Exo-Ecologies》(2023) Courtesy of the artist展示風景より、アンナ・アンドリーヴァの作品群展示風景より、コスタキス・コレクションから出品された作品群Courtesy of MOMus–Museum of Modern Art–Costakis Collection「ソラリスティクス」セクションの展示風景より展示風景より、笹岡由梨子《Gyro: Exercise Balance Ball, Gyro: Exercise Running, and Gyro: Hand Puppet Goat》(2023)Courtesy of the artist and PHD Group, Hong Kong展示風景より、周嘯虎《Ship of Fools》(2018)と《Garden of Earthly Delights》(2016)Courtesy of the artist展示風景より、佩恩恩《ポトラッチ・オブ・デリバティブ》(2023)Courtesy of the artist展示風景より、蘇詠宝《Invisible Island》(2023)Courtesy of the artist12 / 13 記事にもどる 編集部