INTERVIEW -

なぜ「IF THE SNAKE」なのか? ピエール・ユイグに聞く「岡山芸術交流2019」に込めた意図

ピエール・ユイグ (C) Okayama Art Summit 2019 Photo by Taiichi Yamada
パメラ・ローゼンクランツ 癒すもの(水域) 2019 Courtesy of the artist, Karma International, Miguel Abreu Gallery and Sprüth Magers Photo by Ola Rindal
上──フェルナンド・オルテガ 無題 2003 Courtesy of the artist and kurimanzutto
下──タレク・アトウィ ワイルドなシンセ 2019 Courtesy of the artist and Galerie Chantal Crousel
Photo by Ola Rindal
ピエール・ユイグ (C) Okayama Art Summit 2019 Photo by Taiichi Yamada
左──シーン・ラスペット ノアサガオ: IRBIi ライトブルー x IRBIi シルバーブルー 2019(first generation) Special thanks to the Institute of Radiation Breeding, Japan, Fukukaen Nursery & Bulb Co., Ltd. and Joel Keunnen
右──パメラ・ローゼンクランツ 皮膜のプール(オロモム) 2019 Courtesy of the artist, Karma International, Miguel Abreu Gallery and Sprüth Magers
Photo by Ola Rindal
左──ジョン・ジェラード アフリカツメガエル(宇宙実験室) 2017 Courtesy of the artist, Thomas Dane Gallery and Simon Preston
Gallery
右──パメラ・ローゼンクランツ 皮膜のプール(オロモム) 2019 Courtesy of the artist, Karma International, Miguel Abreu Gallery and Sprüth Magers
Photo by Ola Rindal
左──エティエンヌ・シャンボー 微積分/石 2019 Collection of Ishikawa Foundation, Okayama Courtesy of the artist
右──ピエール・ユイグ タイトル未定 2019-on going Courtesy of the artist, TARO NASU, Marian Goodman Gallery and Houser and Wirth © Kamitani Lab / Kyoto
Photo by Ola Rindal
イアン・チェン BOB (信念の容れ物) 2018-19 Collection of Ishikawa Foundation, Okayama Courtesy of the artist, Pilar Corrias and Gladstone Gallery Photo by Ola Rindal
4 / 8

編集部